dimecres, 14 de desembre del 2011

Recitacions i anuncis

Activitat, en la qual s' ha de recitar un poema davant de tota la classe. Tenint en compte:

1. Elecció del text
2. L' expressió corporal, alhora de recitar
3. La mirada al públic ( feedback)
4. El to i veu que realitzem al recitar
5. La postura al recitar
6. La gesticulació
7. Els nervis ( si t'han traicionat o ni s' han notat)
8. L' entonació

Han hagut poemes de moltes menes, alguns llargs i complicats, d' altres interessants. Hi hagut gent que ha realitzat una recitació on ens hem sorprès, ja sigui per la seva gesticulació o entonació, ja que és una cosa que a la majoria ens costa al no estar acostumats.
Ha sigut una activita per a mi, de prova de foc, perquè era la primera vegada que feia una cosa així, però al resultat ha estat bo, ja que en aquesta vida hem d' haver fet de tot i no quedar-te buit. Per tant, m' ha costat, però m' alegro de haver realitzat.

El meu poema:



LES PARAULES VERITABLES NO SÓN FLORIDES

Les paraules veritables no són florides:
les paraules florides no són veritables.

El qui estima no es baralla:
el qui es baralla no estima.

El qui sap no és erudit:
el qui és erudit no sap.

El savi no guarda res per a ell mateix; i en canvi
com més gasta, més guanya;
com més dóna més té.

Perquè Tao, El Camí del Cel, és fer el bé
i mai no fer el mal;
i el savi segueix el Camí del Cel;
actua sense lluita:
el treball és pau.

 De Lao Tse, del Tao-Teking





ELS ANUNCIS 

L' altre dia a classe de Comunicació Oral i Escrita, vem estar veient anuncis de televisió i analitzant-los.

El primer va ser el de Galeries, on es mostrava la sortida d' uns nens i nenes de l' escola, sortint de manera esbojarrada de l' escola, corrent, empenyent,etc.  La camàra es mou lentament, mentre ens diuen que la seva roba és resistent o impermeable, dient que tenen tota mena de roba mentre es va passant les imatges.

Es juga amb la música, perquè en un principi veiem que la classe està en silenci i una vegada surten comença a esclatar la música, en un principi tranquil·la i més tard comença a ser més moguda. Amb la llum succeix el mateix, d' un principi la classe és molt poc iluminada i més tard hi ha un joc de llums. 

En la mev opinió penso que és un anunci un mica exagerat, ple de nens estirant-se o empenyent, es nota l' alegria que tenen als nens quan acaba, però d' una manera poc realista.

L' altre anunci comentat és el del Altea Xl, anomenat OH BROTHER; comença quan una família compra un monstre com a mascota, que s’alimenta de l’amor que li dóna la família i comença a créixer i a créixer sense parar fins a convertir-se en un monstre gegant que no cap per les portes ni cap al cotxe. Han de deixar d’estimar-lo si volen que deixi de créixer, però la nena no està d' acord i està trista per al monstre i és per això que compren un cotxe nou, perquè no pots deixar d’estimar a ningú.

La música comença fluixa i lenta i segueix igual en la part del vídeo on s’explica que han d’abandonar el monstre. Quan s’arriba al final apareix un cotxe més gran, la música s’accelera, s’escolta més alta i més animada, com resaltant el cotxe nou que han comprat. Per altre banda, els colors a l'inici són apagats. També, hi ha moltes ombres. Però, al final es veu un cel que és resplendor donant llum i vida.

Aquest anunci és molt original i consegueix transmetre, ja que la història, a mi personalment consegueix transmetrem la tristesa del monstre, saben jugar amb els colors i les llums, per tal de resaltar el cotxe al final i el principi els sentiments del monstre.








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada