dimecres, 14 de desembre del 2011

La descripció, conferència i exposició identitt i territori

LA DESCRIPCIÓ


La descripció és un mètode d’organització del discurs que pretén representar lingüísticament persones, animals, objectes, paisatges, records, tot el que vulguis. Es poden descriure tots els aspectes de la realitat, des dels més concrets fins als més abstractes.


El mode d’organització descriptiu pot ser el dominant en un text, però en la major part de textos pot aparèixer combinada amb altres seqüències. Per exemple, en l’àmbit literari, la descripció acostuma a aparèixer junt amb la narrativa i el diàleg, és essencial en el món de la ficció.


Podem distingir dues classes de descripció: l’objectiva i la subjectiva.


- Objectiva: L’autor adopta una actitud imparcial davant de l’objecte descrit. Es limita a descriure tal com és i dir les característiques que millor el defineixen sense donar la seva opinió, fer judicis de valor o intentar suscitar emocions en el lector.


- Subjectiva: L’autor dóna la seva opinió sobre l’objecte descrit i intenta influir en el lector.


En l’estructura d’un text podem trobar tres parts ben diferenciades:


- Establiment del tema: Es presenta l’objecte com un tot.


- Caracterització: Es distingeixen les qualitats, propietats i característiques de l’objecte.


- Relació amb el món exterior: Tant pel que fa a l’espai com el temps, com el que fa a les possibles relacions que es poden establir amb altres coses.


El primer que hem de fer per començar una descripció és:


- Idear: Significa explorar la situació, és a dir, intentar trobar les paraules precises per descriure l’objecte. Pot ser influït per l’objectivitat o subjectivitat de l’autor, pel context de la comunicació, el propòsit del text.


- Ordenar: Significa ordenar les informacions que hem obtingut.


- Textualitzar: És la redacció del text, a partir de les informacions que hem ideat i ordenat, de forma coherent, cohesionada i intel·ligible.


A l’hora de redactar el text descriptiu hem de tenir en compte unes tècniques descriptives:


- Sintagmes nominals àmpliament adjectivats:


El bosc espès, fresc i fosc


- Verbs en present o imperfecte d’indicatiu:


La casa espera impacient l' arribada


- Paraules que descriuen impressions sensorials:


El vent del sud, calent i lent


- Terminologia: 


Les vàlvulves


- Definicions.


- Enumeracions.


- Recursos expressius: Comparacions, metonímies, personificacions, al·literacions, etc.


CONFERÈNCIA A DCT. EDUARDO OROZCO


Professor de la Universitat de Guadalajara, Méxic. Fa una conferència a Barcerlona, sobre l' educació audiovisual. On hem extret aquestes idees principals:



  • El llenguathe visual i digital s' hauria d' incoporar a l' educació, igual que escriure i parlar.
  • S'ha de duu a terme un procés d' instauració de les noves tecnologies.
  • Els mestres tenen el paper de conduir els alumnes en allò que veuen a l' escola, sobre anuncis o pel:lícula, som els encargat de fer-lis veure que el que veuen no és la realitat.
  • L' escola i la família han d' interctuar de forma conjunta, pel que fa el que els nens veuen en la televisió.
  • Els mitjans de comunicació tenen una responsabilitat que evadeiexen, ja que sense volguer estàn educant a nens i nenes que mirant la televisió.
La confèrencia estat interessant, però jo crec que les noves tecnologies són un instrument de suport no la manera d' aprendre dels nens, perquè crec que a la llarga es tornan adictes aquestes noves tecnologies que poden desenvolupar-ho tot. Sóc partidària d' ajudar-se d' una manera complementària les tecnologies, però no sustituir-les per llibres, textos o altres recursos pràctics per a ensenyar.

EXPOSICIÓ IDENTITAT I TERRITORI

El dia 24 de Novembre van començar les exposicions d' Identitat i Territori, la qual els temes són molt amplis. En el meu grup vam elegir un tema molt d' actualitat: el fracàs escolar a Espanya, utilitzant com  a recursos: el prezi, un pòster i fotomuntatge. Explicant el número de fracàs escolar que hi ha, els motius que porten i la importància de combatre'l mitjançant la motivació ( d'aquí el fotomuntatge).

Nosaltres en grup, vam extreure que el motiu més important és la falt de motivació per part de l' alumne, per una banda dels problemes educatius que n' hi ha i l' altre la forma d' educar poc productiva d' alguns mestres, per això vem voler remarcar aquesta part amb un pòster explicatiu amb vinyetes sobre el que es produeix i per altre un fotomuntatge recopilatori i amb solucions.

Aquestes exposicions han sigut diferents, ja que hem fet servir la majori suport més dinàmics, a part d' un prezi, que fan una exposició més dinàmica. Personalment. la que més m' agradat ha sigut sobre la personalitat de cada habitació, dient les característiques dels pares i el per què de cada una de les coses. Un tema molt original que mai havia sentit i el resultat és una gran exposició.

Recitacions i anuncis

Activitat, en la qual s' ha de recitar un poema davant de tota la classe. Tenint en compte:

1. Elecció del text
2. L' expressió corporal, alhora de recitar
3. La mirada al públic ( feedback)
4. El to i veu que realitzem al recitar
5. La postura al recitar
6. La gesticulació
7. Els nervis ( si t'han traicionat o ni s' han notat)
8. L' entonació

Han hagut poemes de moltes menes, alguns llargs i complicats, d' altres interessants. Hi hagut gent que ha realitzat una recitació on ens hem sorprès, ja sigui per la seva gesticulació o entonació, ja que és una cosa que a la majoria ens costa al no estar acostumats.
Ha sigut una activita per a mi, de prova de foc, perquè era la primera vegada que feia una cosa així, però al resultat ha estat bo, ja que en aquesta vida hem d' haver fet de tot i no quedar-te buit. Per tant, m' ha costat, però m' alegro de haver realitzat.

El meu poema:



LES PARAULES VERITABLES NO SÓN FLORIDES

Les paraules veritables no són florides:
les paraules florides no són veritables.

El qui estima no es baralla:
el qui es baralla no estima.

El qui sap no és erudit:
el qui és erudit no sap.

El savi no guarda res per a ell mateix; i en canvi
com més gasta, més guanya;
com més dóna més té.

Perquè Tao, El Camí del Cel, és fer el bé
i mai no fer el mal;
i el savi segueix el Camí del Cel;
actua sense lluita:
el treball és pau.

 De Lao Tse, del Tao-Teking





ELS ANUNCIS 

L' altre dia a classe de Comunicació Oral i Escrita, vem estar veient anuncis de televisió i analitzant-los.

El primer va ser el de Galeries, on es mostrava la sortida d' uns nens i nenes de l' escola, sortint de manera esbojarrada de l' escola, corrent, empenyent,etc.  La camàra es mou lentament, mentre ens diuen que la seva roba és resistent o impermeable, dient que tenen tota mena de roba mentre es va passant les imatges.

Es juga amb la música, perquè en un principi veiem que la classe està en silenci i una vegada surten comença a esclatar la música, en un principi tranquil·la i més tard comença a ser més moguda. Amb la llum succeix el mateix, d' un principi la classe és molt poc iluminada i més tard hi ha un joc de llums. 

En la mev opinió penso que és un anunci un mica exagerat, ple de nens estirant-se o empenyent, es nota l' alegria que tenen als nens quan acaba, però d' una manera poc realista.

L' altre anunci comentat és el del Altea Xl, anomenat OH BROTHER; comença quan una família compra un monstre com a mascota, que s’alimenta de l’amor que li dóna la família i comença a créixer i a créixer sense parar fins a convertir-se en un monstre gegant que no cap per les portes ni cap al cotxe. Han de deixar d’estimar-lo si volen que deixi de créixer, però la nena no està d' acord i està trista per al monstre i és per això que compren un cotxe nou, perquè no pots deixar d’estimar a ningú.

La música comença fluixa i lenta i segueix igual en la part del vídeo on s’explica que han d’abandonar el monstre. Quan s’arriba al final apareix un cotxe més gran, la música s’accelera, s’escolta més alta i més animada, com resaltant el cotxe nou que han comprat. Per altre banda, els colors a l'inici són apagats. També, hi ha moltes ombres. Però, al final es veu un cel que és resplendor donant llum i vida.

Aquest anunci és molt original i consegueix transmetre, ja que la història, a mi personalment consegueix transmetrem la tristesa del monstre, saben jugar amb els colors i les llums, per tal de resaltar el cotxe al final i el principi els sentiments del monstre.








Exposició QUI ETS TÚ

El dia 26 d' octubre del 2011, vem començar el grup A en les exposicions sobre qui ets tú. Una exposició, en la qual hem de descriure alguna persona de classe, mitjançant una fotografía que la relacioni amb alguna qualitat física o emocional sobre ella, on el creador de l' obra la comenta. Finalment, les exposem a classe per a que tota la classe vegi les fotografíes i averiguem qui pot ser aquella persona. Amb la fotografia i amb una descripció escrita ( podia ser un poem, una història o un conte) no corrent, ja que estem acostumats a fer un text descriptiu no un narratiu. Jo, per exemple, vaig realitzar un conte sobre una princesa i vaig anar integrant coses de la Karen. Altres persones van realitzar poemes.

Jo vaig elegir la meva companya Karen, de qui vaig voler resaltar la seva vena artística i creativa, com una bona dissenyadora que és. Llavors, vaig agrupar obres d' arts o dibuixos per tal de fer una metàfora d' un taller d' art, ple de colors, llapisos o gomes. Un lloc on treballen les persones qui els hi agrada crear. El peu de pàgina és : L' EXPRESSIÓ CORPORAL DE L' ÀNIMA; ja que, hi ha persones que utilitzen l' art com una manera d' expressar els seus propis sentiments perquè és l' única via de fugida.

Aquí podem veure la meva fotografia:



Va ser una exposició molt interesant, ja que era pràctica i visual, amb fotografies molt originals o divertides i també una bona forma de conèixer coses com de pobles que venien, aficions o coses de la seva personalitat. Una forma de conèixer els teus companys d' una manera molt divertida i molt dinàmica.


Altres obres que vem veure d' altres companys:

Fotografia de l' Isabel descrivint la Marta
















Fotografia de la Karen descrivint-me a mí

dimarts, 22 de novembre del 2011

El llenguatge i les llengües; Compètencies; Habilitats Lingüístiques

Tota senyal està destinada a la transmissió d’informació i adquireixen significat quan són utilitzades entre un emissor i un receptor. El llenguatge humà està format per senyals i serveix per a comunicar-se, però no és l’únic sistema que serveix per a comunicar-se, hi ha molts més en els animals, però, el llenguatge és allò que ens diferencia de la resta. Per mitjà d’una llengua, la humanitat té com a medi d’expressió i de comunicació, el llenguatge.

És aquest instrument el que ens permet l’expressió verbal d’un número de sensacions, situacions, idees, etc.

  • Llenguatge i organització de l’entorn: Amb una llengua organitzem el nostre entorn i sotmetem les nostres percepcions a diversos graus d’abstracció. La comunicació és possible gràcies a aquesta organització i a la reducció que fem del nostre entorn mitjançant el llenguatge. Amb el llenguatge reduïm i organitzem les percepcions de l’entorn.


  • Llenguatge i pensament: El llenguatge és el qui fa possible que siguem capaços de pensar. No se sap si té la intel•ligència o el llenguatge la prioritat en el desenvolupament del pensament, però, sí sabem, que és impossible el llenguatge sense una intel·ligència. Els dos elements afavoreixen el desenvolupament humà. El llenguatge és un element bàsic en la constitució del pensament.


  • Llenguatge i memòria: El llenguatge és el suport bàsic de la memòria, la nostre memòria individual conté diverses formes: olfactiva, tàctil, visual, etc. En la col•lectiva, es conserva mites, llegendes, històries i tradicions que s’han passat de manera oral o escrita de generació en generació dins d’una comunitat.


  • Llenguatge i autoexpressió: No sempre que parlem transmetem informació a una altra persona, sinó que transmetem un discurs intern amb ell mateix o una expressió del pensament. El llenguatge resulta ser més que un instrument per a la comunicació, ja que ens permet l’autoexpressió o diàleg amb nosaltres mateixos.


  • El medi més extens: Com diu l’apartat, el llenguatge és el medi de comunicació i d’expressió més extens que tenim els éssers humans, ja que tota expressió humana té la seva traducció en el llenguatge.


En definitiva, la definició del llenguatge seria que és el medi de comunicació més extens que tenim i és el factor bàsic que ens constitueix com a éssers humans perquè fa possible el discurs.

La meva reflexió sobre aquest tema crec que és bàsica, ja que una persona està constituïda com a tal, gràcies al llenguatge que fa separar-nos de les bèsties. Tant per la nostre capacitat de reacció com la del pensament. Nosaltres pensem, actuem i parlem, però tot això es produeix a partir d’ un llenguatge o una llengua que fa entendre’ns en nosaltres mateixos i cap a la resta.


COMPÈTENCIA COMUNICATIVA


Les persones al llarg de la vida anem adquirint i desenvolupant una capacitat, amb el fet de saber qua parlem i quan callem, sobre què parlar, amb qui, a on i com. Des de la nostre infantesa anem adquirint coneixements, tant de gramàtica com de registres.


Aquesta compètencia comunicativa comprèn el que un parlant-oient ha de saber, per a comunicar-se d' una manera eficaç. Això, implica no només el domini d' una llengua, sinó, saber situar-se en el context comunicatiu de cada comunitat social, cultural o idiològica.
Tenim dos sistemes: els primaris, els qual es produeixen en una situació de comunicació quotidiana. Mentre que, els secundaris es produeixen en un context més elaborat i complex.


Hi ha quatre components de compètencia comunicativa:


1. Compètencia lingüística/gramatical
2. Compètencia sociolingüística
3. Compètencia discursiva
4. Compètencia estratègica


Des del meu punt de vista personal, la llengua i el context són important, ja que no parlem d' una manera igual en la família, que amb una persona desconeguda. Els nostres registres són amplis i per això hem de dominar la llengua, per tal de poder adequar-la en les nostres situacions.


HABILITATS LINGÜÍSTIQUES




RECEPTIU
 PRODUCTIU
ORAL
Escoltar
Parlar
ESCRITA
Llegir
Escriure


LLEGIR; És el procés, a través del qual comprenem un text escrit. No hi pot haver lectura si no hi ha comprensió. LLEGIR = COMPRENDRE.
ESCIURE; És el procés, en el qual es produeix un text escrit significatiu, és un procés complet de producció, on es tenen en compte aspectes com: comprendre, aspectes formals (cal·ligrafia, so-grafia,etc), aspectes lingüístics ( sintaxis, morfologia,etc) i aspectes discursos ( característiques d' un text, correcció, adequació,etc).
PARLAR; És expressar el nostre pensament mitjançant el llenguatge, articulant de forma coherent, clara i amb correcció i adequació a la situació.
ESCOLTAR; És comprendre un missatge a partir d' un procés cognitiu de construcció de significat i de interpretació d' un missatge pronunciat oralment. Saber escoltar, es tenir condicions com: tenir un paper actiu, un respecte l' emissor o descobrir les idees del missatge, etc.

En definitica, sense aquestes 4 habilitats, les persones humanes no podriem comunicar-nos, ja que personalment crec que són relacionades entre si. No puc parlar sense saber escriure, no puc escriure sense saber llegir. Gràcies, aquests 4 elements les persones tenim situacions comunicatives, encara que a vegades hauríem de perfeccionar més les habilitats.



dimecres, 26 d’octubre del 2011

Cmapstools i Scratch

Un mapa conceptual és una representació gràfica, en la qual es fa una xarxa de conceptes on es van relacionant cadascú.

 

Cmap Tools és una aplicació amb la qual es poden produir mapes conceptuals.
Mitjançant la barra d' eines, on diu Cmap als llocs, creem una carpeta nostre. Llavors per començar a crear el nou mapa és anant amb el fitxer i clikar cmap nou.
 
Barra d' eines

Llavors en surtirà un full en blanc on podem crear fletxas, noms, fons i colors tot de la forma com creiem, modificar-lo tantes vegades com creiem, i es pot centrar horitzontal o verticalment.
Per guardar el deixem d' una manera que es pugui extreure amb web i d' allà poder-lo copiar, o bé el guardas dins de les mateixes carpetes del Cmaptools.


Scratch

El Scratch és un programma infantil, que utilitzen les escoles per a treballar-hi, en el qual els nens utilitzen la seva imaginació i creativitat, on ells mateixos poden crear personatjes, espais i història. Bé per poder fer un conte de forma gràfica o produir un joc com: " el comecocos", on són els propis nens qui crean tot el món i animació possible.


Per a començar a realitzar un Scratch, primer hem d' anar a les barres d' eines que ens permetran col·locar els moviments, sons o animacions que volem:


Aquí podem veure com a dalt ens indica les diferents "famílies" d' elements que podem fer, tant modificar com crear altres elements en el mateix moment. Es pot elegir avatar, escenari on vols que succeixi la situació, la interacció entre els personatjes i fins i tot la decoració.

Aquí os mostraré el meu Scratch i un altre trobat:



Crec que és una eina molt útil per desenvolupar la creativitat dels nens d'una manera més dinàmica, ja que, ho fan aprenent sobre les noves tecnologies i al final creas un gran resultat.

Per a guardar-ho, es pot fer des de la web MIT.edu  , on és la web oficial del Scratch i es penjen els diferents avatars que es van crean, inclús pots jugar amb els que han realitzat jocs.

dimecres, 28 de setembre del 2011

Documents de Google, Twitter i Google Reader


El Google Reader és un navegador que s' usa com una suscripció de continguts, que permet accedir a diverses fonts de informació dins de una mateixa web, però per poder-lo fer servir tens que tenir una compte de gmail (servidor de Google). Pots seguir webs, blogs diaris...


 Això es fa mitjaçant la tecla RSS de la web en la que et vols suscriure, l' adreça d' aquesta web es copia i pega a Google Reader on diu : " añadir suscripción", llavors t' apareixeàn totes les notícies d' allà on t' has suscrit.



la tecla RSS

Característiques:
  • Tenim un cercador en el qual podem buscar tot tipus de informació sobre el tema que més ens interessi o buscar altres tipus de web o blog.
  • En l' apartat " elementos destacados", podem marcar les fonts on ens hem suscrit com més importants i tenir-les de una manera més ràpida.
  • Alertas de Google: és un servidor de Google en el qual, s' envia las novetats de les notícies on has especificat que vols que t' enviin pel correu electrónic. 

 Mitjançant aquests marcadors tú mateix elegeixes quines, quan i com vols. L' alerta et mantindrà informat            amb la freqüència que desitjes.
  • Pots crear diferentes carpetas per poder organitzar per temas las noticies que has anat suscribint. Aquí està l' exemple.
organització de carpetas de Google readear

Video Tutoria Google Reader






TWITTER


El Twitter és una red social en la qual pots penjar coses o enviarte missatges amb els teus amics ( els tweets). Amb aquests tweets es pot "seguir" tambè a una persona, ara bè els missatges són publics per tothom, a no ser que envïs un de forma privada.

logo twitter

Es pot cambiar la foto, modificar la informació personal i elegir fons.
És un servei públic de publicació de missatges en la xarxa, ja que, els pot veure tot el món, però té 140 caràcters per escriure. Pots seguir a gent, institucions, etc.
Es pot veure molta gent famosa, que utilitza els tweets per informar els seus seguidors, ja que és una xarxa que només pots publicar missatges, no fotografías o videos.


barra principal del twitter i el icono per crear un tweet nou


Es pot veure en la barra de inici les persones que segueixes i les persones que et segueixen. També podem veure els missatges que la gent publica.
Per publicar un missatge s' utilitza un icono, que es per crear un tweet nou, per etiquetar una persona utilitzame el "@" i el nom seguidament del twitter. Per publicar un tweet nou sense etiqueta, s' utilitza el hatshack (#).




Personalment, no són molt de Twitter, són més de Facebook on tinc els meus contactes, els meus estats o fotografíes. El twitter el veig molt complet per a gent famosa, on poden utilitzar-lo per comunicar-se amb els seus fans i ser més propers amb ells.
Google docs

En el google.docs és una aplicació del Google, el qual té les mateixes funcions i facilitats que el Microsoft Office. Pot realitzar treballs de: presentació, en word, formulari, tabla, etc.

Serveix bàsicament per la creació de documents, els qual es poden compartir amb altre gent només insertant la seva adreça web.

Característiques:

  • Es poden crear diferentes carpetas per cadascun dels temes que vas redactant.

  • Es poden pujar documents a la web amb el icione de " subir".
  • Quan estàs creant un document, es pot rebre comentaris amb la persona que las compartit. S' obre com una finestra de conversació on es reben els diferents comentaris d' altre gent.
  • Conté eines per poder traduir tot el documents.
És una gran eina de ús diaria, per a poder compartir els teus documents amb altre gent i poder-los modificar d'una manera més directa. Alhora es bàsica per a la gent que no tenim Microsoft Office, ja que, és una manera de poder-la utilitzar sense problema de perquè no es té.


















  Formulari                                                                                                                                                                                                                                 

Full de càlcul: formulari



Presentació







Full de Càlcul

diumenge, 18 de setembre del 2011

Possibilitats del word i d' un blog.

WORD

El Microsoft Word és un programa d' editor de text que serveix per la creació de documents professionals o senzills, els quals es poden editar amb tema de lletres, font, paràgrafs, idioma, presentació, etc.

Existeixen diferents versions per a cada sistema informàtic, concretament per ordinadors amb Microsoft Office.

Les possibilitats en la creació de un document:
  • La correcció de faltas ortogràficas utilitzant el correcto instalats i elegit en el word.
  • Diferents tipus de lletres per a cada gust.
  • La fàcil vista prèvia del document a imprimir.
  • La facilitat de interlineats, forma de paràgrafs, centrar el document.
Una de las facilitats d' aquest programa és la própia creació d' un índex automàtic. Nomès subrallant las parts que vols que apareixin en el índex i clikant el tipus d' estil ( TITOL 1, TITOL 2, TITOL 3), elegint un d' aquests estils surtirà com a un apartat o subapartat dins de l' aplicació de INICI. Mitjançant CTRL+ENTER es posen dos pàginas en blanc de forma ràpida i són utilitzades com a portada i índex.


Aquí podem veure com arribar als diferents "salto de pàgina". Una forma d' anar a la següent pàgina sense la necessitat de passar una per una.
I amb un peu de pàgina i la insercció del número de pàgina: pestanya insertar i "número de pàgina".












Mitjançant el icono de la pestanya de incio "mostrar todo", es podrà veure totes las marcas de paràgraf i tots els formats ocults del document.


BLOGGER

La forma de crear un blog és de manera molt senzilla. Tenint una compte de gmail.com, es pot accedir de forma directe i configuran't totes las possibilitats que un mateix vol en el seu blog.

La web general es: http://www.blogger.com/, on surt directament el nom del blog amb la base blogspot.com.

En un bloc tothom que conegui la teva adreça podrà entrar en llibertat i comentar cada cosa que es penji, ja sigui, literatura, opinions, notícies, etc.

Característiques:
  • Es pot configurar el menú inicial del teu blog amb el fons i organització com una persona vulgui.
  • Pots elegir el títol del blog i configurar-lo de la forma que vulguis.
  • Mitjançant la pestanya de " disseny", cada persona pot elegir las coses que vol que apareixin en el seus missatges com potser el arxiu, les etiquetes, etc.
  • Las possibilitats de crear nous missatges i el poder editar les missatges que creus que s' han de canviar.
Possibilitats d' una nova entrada:

Quan vols redactar un nou missatge apareix una " bandeja" semblant a la del word, en la qual pots redactar tot el que vols amb moltes més accesibilitats.
  • Insereix la imatge: quan estàs escrivint pots adjuntar una imatge qualsevol, ja sigui de internet o de la teva própia carpeta.
  • Insereix un vídeo: quan tú vols penjar un video en el teu missatge, pots accedir al youtube.com, i clikant en compartir surtirà un enllaç, aquest enllaç es copia i pega on en la bandeja posa MODIFICA L'HTML i copian-lo queda en el teu document directament.
  • Afegeix o suprimeix un enllaç: quan hi ha alguna web interesant i la vols al teu document per penjar-lo, copies aquella web i la copias en l' enllaç subrallant la paraula en la que vols que aparegui.